Weboldal készítés kisokos – Milyen szín domináljon?
A weboldal készítés egyik legfontosabb eleme a színválasztás. A piros egy nagyon energikus szín, amely hatással van az étvágyra és még vásárlásra is ösztönöz. Ez a legfényesebb és legerősebb szín a skálán, amit egyszerűen nem lehet figyelmen kívül hagyni. A piros vagy vörös olyan ellentétes érzelmekhez is párosítható, mint a szeretet és a gyűlölet. Gondoljunk csak arra, hogy Valentin napon minden piros és rózsaszín, de ezzel ellentétben például az ördögök színe is piros. A színek nemcsak az emberek érzéseire vannak hatással, hanem arra is, hogyan cselekszenek.
A második leggyakoribb szín, melyet weboldalakon használnak a piros. Az első asszociáció, ami eszünkbe jut erről a színről valószínűleg a szerelem/szeretet, azonban ezen kívül rengeteg jelentéssel rendelkezik, amelyek hasznosak lehetnek az üzletünkre nézve.
A piros szín felhasználókra gyakorolt hatása tagadhatatlan. A CTA gomboknál előszeretettel használják, ugyanis vonzza a szemet. Nem véletlen, hogy az akciós feliratok is legtöbbször piros színben pompáznak.
Fontos azonban megjegyezni, hogy vigyázni kell a piros szín túlzott használatával, ugyanis ebben az esetben a weboldal agresszívnek tűnhet. Mivel a piros a tilos és a veszély jele is, ezért a túlzott használata ellentétes reakciót válthat ki a felhasználóknál.
Ezt a színt előszeretettel használják például a gyorséttermek: KFC, Pizza Hut, McDonalds, Burger King. Ezen kívül megjelenik még olyan márkák oldalán is, mint a Coca-Cola, YouTube, Lego, BBC, CNN, Heinz, Mitsubishi, Marvel, Netflix, Canon, Red Bull, Toyota, Marvel, Honda, Lays, Motorola, Ray-Ban, és a Magyar Vöröskereszt.
A különböző kultúrákban a piros színnek más-més jelentése van. A keleti világban, például Kínában a piros a boldogsággal köthető össze és a jó szerencse bevonzója. Más keleti kultúrákban a menyasszonyok viselik ezt a színt, Dél-Afrikában ezzel ellentétben gyász színe.
Mit sugall a piros szín?
- energiát
- erőt
- bátorságot
- boldogságot
- szeretet
- szenvedélyt
- figyelemfelkeltés
- tettrekészség
- férfiasság
- áldozat
A világ 100 legjobb márkájának 29%-a választotta a piros színt. Kutatások bizonyítják, hogy a piros szín emeli a pulzust, gerjeszti az étvágyat és buzdít a vásárlásra. Érthető tehát, hogy miért ilyen népszerű a piros a nagy cégek körében.
Weboldal készítés a piros szín használatával
Branco Steakhouse
CRM Folder
Ratiolab
Milyen típusú weboldalakhoz illik a piros?
- szerelemmel, társkereséssel kapcsolatos oldalakhoz
- jótékonysághoz
- sporthoz
- divathoz
- ételhez
- utazáshoz
- sürgősségi szolgáltatásokhoz
- marketing ügynökségeknek
Hol ne használjunk semmiképpen piros színt?
- ingatlanirodáknál
- energiával kapcsolatos oldalaknál
- pénzüggyel és gazdasági témákkal foglalkozó oldalaknál
- repülőgép társaságoknál
A weboldal készítés során fontos döntéseket kell meghoznunk. Tudatában kell lennünk annak, hogy a szín és a webdesign nem csak szépséget biztosít. Ezek az elsődleges jegyek, melyeket egy látogató észrevesz. A színválasztás tehát komoly üzleti döntés, ugyanis ahogy a fenti példákból is látszik ez befolyásolja az embereket. Nem véletlen, hogy a legtöbb gyorsétterem lánc a piros színre esküszik, hiszen ez hatással van az emberek éhségérzetére. Ha jobban megnézzük a Coca-Cola marketingjét, észrevehetjük, hogy a piros szín minden jellemzőjével élnek. A kóla reklámokban általában a boldogságot, a szeretet és az energiát próbálják kihangsúlyozni.
Most pedig gondoljunk a nagy leárazásokra. Milyen színűek az akció és sale táblák? Hát persze! Pirosak. Ugyanis ez a szín odavonzza a figyelmet és cselekvésre ösztönöz.
Láthatjátok tehát, hogy melyik területeken arat hatalmas sikereket a piros design. Ha úgy gondoljátok, hogy számotokra is ez a megfelelő szín, ne habozzatok, keressetek minket és építsünk fel együtt egy szuper weboldalt! Ha weboldal készítés, akkor Webergoline.