Weboldal készítés kisokos – Milyen szín domináljon?

A weboldal készítés egyik legfontosabb eleme a színválasztás. A piros egy nagyon energikus szín, amely hatással van az étvágyra és még vásárlásra is ösztönöz. Ez a legfényesebb és legerősebb szín a skálán, amit egyszerűen nem lehet figyelmen kívül hagyni. A piros vagy vörös olyan ellentétes érzelmekhez is párosítható, mint a szeretet és a gyűlölet. Gondoljunk csak arra, hogy Valentin napon minden piros és rózsaszín, de ezzel ellentétben például az ördögök színe is piros. A színek nemcsak az emberek érzéseire vannak hatással, hanem arra is, hogyan cselekszenek.

A második leggyakoribb szín, melyet weboldalakon használnak a piros. Az első asszociáció, ami eszünkbe jut erről a színről valószínűleg a szerelem/szeretet, azonban ezen kívül rengeteg jelentéssel rendelkezik, amelyek hasznosak lehetnek az üzletünkre nézve.

A piros szín felhasználókra gyakorolt hatása tagadhatatlan. A CTA gomboknál előszeretettel használják, ugyanis vonzza a szemet. Nem véletlen, hogy az akciós feliratok is legtöbbször piros színben pompáznak.

Fontos azonban megjegyezni, hogy vigyázni kell a piros szín túlzott használatával, ugyanis ebben az esetben a weboldal agresszívnek tűnhet. Mivel a piros a tilos és a veszély jele is, ezért a túlzott használata ellentétes reakciót válthat ki a felhasználóknál.

Ezt a színt előszeretettel használják például a gyorséttermek: KFC, Pizza Hut, McDonalds, Burger King. Ezen kívül megjelenik még olyan márkák oldalán is, mint a Coca-Cola, YouTube, Lego, BBC, CNN, Heinz, Mitsubishi, Marvel, Netflix, Canon, Red Bull, Toyota, Marvel, Honda, Lays, Motorola, Ray-Ban,  és a Magyar Vöröskereszt.

A különböző kultúrákban a piros színnek más-més jelentése van. A keleti világban, például Kínában a piros a boldogsággal köthető össze és a jó szerencse bevonzója. Más keleti kultúrákban a menyasszonyok viselik ezt a színt, Dél-Afrikában ezzel ellentétben gyász színe.

Mit sugall a piros szín?

  • energiát
  • erőt
  • bátorságot
  • boldogságot
  • szeretet
  • szenvedélyt
  • figyelemfelkeltés
  • tettrekészség
  • férfiasság
  • áldozat

A világ 100 legjobb márkájának 29%-a választotta a piros színt. Kutatások bizonyítják, hogy a piros szín emeli a pulzust, gerjeszti az étvágyat és buzdít a vásárlásra. Érthető tehát, hogy miért ilyen népszerű a piros a nagy cégek körében.

Weboldal készítés a piros szín használatával

Branco Steakhouse

CRM Folder

Ratiolab

Milyen típusú weboldalakhoz illik a piros?

  • szerelemmel, társkereséssel kapcsolatos oldalakhoz
  • jótékonysághoz
  • sporthoz
  • divathoz
  • ételhez
  • utazáshoz
  • sürgősségi szolgáltatásokhoz
  • marketing ügynökségeknek

Hol ne használjunk semmiképpen piros színt?

  • ingatlanirodáknál
  • energiával kapcsolatos oldalaknál
  • pénzüggyel és gazdasági témákkal foglalkozó oldalaknál
  • repülőgép társaságoknál

A weboldal készítés során fontos döntéseket kell meghoznunk. Tudatában kell lennünk annak, hogy a szín és a webdesign nem csak szépséget biztosít. Ezek az elsődleges jegyek, melyeket egy látogató észrevesz. A színválasztás tehát komoly üzleti döntés, ugyanis ahogy a fenti példákból is látszik ez befolyásolja az embereket. Nem véletlen, hogy a legtöbb gyorsétterem lánc a piros színre esküszik, hiszen ez hatással van az emberek éhségérzetére. Ha jobban megnézzük a Coca-Cola marketingjét, észrevehetjük, hogy a piros szín minden jellemzőjével élnek. A kóla reklámokban általában a boldogságot, a szeretet és az energiát próbálják kihangsúlyozni.

Most pedig gondoljunk a nagy leárazásokra. Milyen színűek az akció és sale táblák? Hát persze! Pirosak. Ugyanis ez a szín odavonzza a figyelmet és cselekvésre ösztönöz.

Láthatjátok tehát, hogy melyik területeken arat hatalmas sikereket a piros design. Ha úgy gondoljátok, hogy számotokra is ez a megfelelő szín, ne habozzatok, keressetek minket és építsünk fel együtt egy szuper weboldalt! Ha weboldal készítés, akkor Webergoline.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük